Narrow your search

Library

AP (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KDG (3)

Arteveldehogeschool (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

VIVES (2)

DocAtlas (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (3)

digital (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2023 (1)

2021 (1)

2016 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Competent afstuderen en stagelopen : een ontwerpgerichte benadering
Authors: ---
ISBN: 9789001846237 9789001854959 9001854958 Year: 2016 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competent afstuderen en stagelopen biedt je een tienstappenplan voor het professioneel uitvoeren van je afstudeer- of stageproject. Vanaf de eerste stap werk je toe naar oplossingen en aanbevelingen die daadwerkelijk kunnen worden ingevoerd, waardoor je tot resultaten komt die vakinhoudelijk hoogwaardig en praktisch relevant zijn. Waarom kiezen voor Competent afstuderen en stagelopen? *leert je in tien stappen een professioneel stage- of afstudeerproject uit te voeren; *houdt rekening met de specifieke vragen en omstandigheden waar je tijdens je stage of afstuderen tegen aanloopt. *handige ondersteunende website met extra studie- en oefenmateriaal. Het tienstappenplan (TSP) dat de kern van dit boek vormt, bestaat uit drie fases. De eerste fase is de Oriëntatiefase, waarin je een project werft en tot een opdracht uitwerkt die past bij je opleiding en relevant is voor de organisatie. Hierop volgt de Onderzoeksfase waarin je ontwerpgericht onderzoek uitvoert dat uitmondt in oplossingsrichtingen. De laatste fase is de Invoeringsfase. In deze fase werk je toe naar de implementatie van de voorkeursoplossing en aanbevelingen. In Competent afstuderen en stagelopen komen alle competenties aan bod die je nodig hebt om tot een goed stage- of afstudeerproduct te komen. Het boek helpt je om een hoge afstudeerkwaliteit te realiseren en om zelfstandig en professioneel te werken. Als je het maximale uit je stage of afstudeerproject wilt halen, kun je niet om dit boek heen! Deze vijfde, herziene druk is op verschillende punten verbeterd. De toepassing van het boek is verbreed, door de toevoeging van een groot aantal praktijkvoorbeelden uit allerlei vakgebieden. In deze editie is de oorzaak-gevolg-analyse (OGA) geïntroduceerd als voorkeursaanpak bij het ordenen van verzamelde inzichten en resultaten van de Oriëntatiefase (Stap 4 TSP). Het opstellen van het plan van aanpak (Stap 6 TSP) is verdiept en het boek adviseert je over het opzetten en uitvoeren van een literatuurstudie (Stap 7 TSP). Verder is de ontwerpgerichte benadering uitgewerkt als favoriete aanpak om te komen tot implementeerbare aanbevelingen (Stap 7 en 8 TSP). Het boek is ook verkrijgbaar als e-book. Online ondersteuning Op de ondersteunende website vind je checklists voor kwaliteitstoetsing van tussenresultaten (logboek) en elf zelftrainingsmodules voor onderzoekvaardigheden.


Multi
Geïntegreerd pedagogisch handelen : in voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs
Author:
ISBN: 9789046908525 9046908526 Year: 2023 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leraar in het voortgezet en beroepsonderwijs heb je niet alleen (vak)didactische, maar zeker ook goed ontwikkelde pedagogische overtuigingen, kennis en vaardigheden nodig. Uitgangspunt van Geïntegreerd pedagogisch handelen is dat onderwijs een complex proces van communicatie en interpretatie is, waarin het oordelen en handelen van de leraar een cruciale rol speelt. Het gaat in het onderwijs namelijk niet alleen om cognitief leren en het verwerven van kennis en vaardigheden, maar ook om het stimuleren en faciliteren van de persoonlijke, culturele, sociale en ethische ontwikkeling van leerlingen. Dit boek levert de inzichten en handvatten die je nodig hebt om inspirerend, effectief en verantwoord de pedagogische opdracht van het onderwijs in te vullen en vorm te geven.


Multi
Kleuterleerkracht : het naslagwerk voor kwaliteitsvol kleuteronderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789401476478 Year: 2021 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eva Dierickx en Astrid Koelman schreven het boek dat ze misten als lerarenopleider en kleuterleerkracht. Ze combineerden de kennis van wetenschappelijk onderzoek met ervaringen van verschillende kleuterleerkrachten in een inspirerend en evidence informed naslagwerk vol tips en adviezen. Over hoe alles in je klas begint met het graag zien van de kleuters, bijvoorbeeld. Over hoe je grenzen stelt zonder stickers of time-out. Over hoe spel en leren met elkaar verbonden zijn en hoe je daar als leerkracht het maximale uit kan halen. Over bedenkelijke regels als 'samen spelen is samen delen'. Maar ook over executieve functies, educare en sustained shared thinking en nog veel meer.Elk hoofdstuk begint met een concrete casus en eindigt met aanvullende bronnen, antwoorden op concrete hulpvragen en reflectievragen waar je met medestudenten of collega's onmiddellijk mee aan de slag kan. Dit boek is geschreven voor zowel studenten die beginnen aan hun opleiding als leerkrachten die al vele jaren voor de klas staan. Zonder met de vinger te wijzen stellen de auteurs praktijken in vraag en dagen ze je uit om verder te denken en te groeien als kleuterleerkracht.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by